Boek review: Babe you got this!

babe you got this
Wauw wat is dit een motiverend boek. Babe you got this is een boek gevuld met verhalen over de plus en minpunten van het hebben van een eigen onderneming. Naast dat er natuurlijk ook heel veel tips & adviezen worde gegeven voor bepaalde kwesties. In het boek zijn 23 Girlbosses aan het woord. Tijd om meer te vertellen.

Wat een inspiratie

De term girlbosses zal voor weinig mensen onbekend klinken. Ik blijf het een leuk woord vinden. Want ja laten we wel wezen er wordt nog steeds verwacht dat vooral de man carrière maakt. Nou wij meiden kunnen er ook wat van. Daar is dit boek het bewijs van, want wat hebben deze vrouwen een hoop bereikt op het gebied van werk.

Babe you got this!

Ik kwam een aantal maanden geleden op het event: Rise & Shine in Rotterdam. Hier was Emilie Sobels, bedenkster van Babe you got this ook aanwezig. Ze vertelde over het ontstaan van haar eigen onderneming, genaamd Hastag Workmode. Vol passie & plezier. Maar natuurlijk ging het vooral over haar nieuwste project: het maken & uitbrengen van het boek. En daar lag die dan op de deurmat na maanden volgen van het traject. Ik kon niet wachten om te beginnen. Aller eerst de complimenten voor de look & feel van het boek. Ik was gelijk verkocht! En dan is het tijd voor het verhaal.

Girlbosses on top!

Nu het boek dan ook echt uit is kan ik wel stellen dat het boek vol staat met passie rijke verhalen van alle dames. Main wat een inspiratie & motivatie kreeg ik van het boek. Het heeft mij echt doen in zien dat je met hard werken al je dromen kunt realiseren. Op persoonlijk vlak maar ook op werkgebied. Er zijn veel onderwerpen waar naar gekeken wordt in het boek, denk aan; voor- en nadelen van het hebben van een eigen bedrijf, hoe beïnvloedrijk Social media is in deze tijd, maar ook hoe je moet omgaan met de grootste fouten. En vooral hoe je niet moet opgeven om je dromen waar te maken. Zoals jullie hebben kunnen lezen bij mijn dromenlijstje is voor mij het hebben van een eigen zaak echt een droom. Dus voor mij kwam dit boek op een perfect moment. De opleiding Grafisch Vormgever is afgerond en de twijfels waren er om verder te studeren of om te gaan werken. Na de keuze voor een nieuwe opleiding is mijn droom nog even uitgesteld. Dit zegt natuurlijk niet dat ik de komende twee jaar hier geen voorbereidingen voor zal treffen! Om mezelf voor te bereiden op diverse aspecten voor het hebben van een eigen bedrijf, is dit boek echt perfect. Ik weet zeker dat het boek veel mensen zal gaan helpen. Nu verder terug naar het boek.
Wat ik erg fijn vond was dat de belangrijke aspecten per hoofdstuk werden verteld. Je zo weet wat je kunt verwachten per deel. Vind ik persoonlijk altijd erg fijn. Daarnaast is het op een fijne manier geschreven door Martje Haverkamp. Ze heeft het hele verhaal heel erg betrekt op haar zelf (schrijvend in de ik-vorm). Het zorgde ervoor dat ik een beeld kon maken van haar situaties die ze vertelde aan elk begin van het hoofdstuk. Maar hierdoor ook veel dingen van mezelf herkende. Super fijn om te weten dat je niet de enige bent met zoveel vragen over of je wel de goede keuze hebt gemaakt qua opleiding of je zeker weet wat je wilt doen na de studie en vooral hoe alle meiden die ze geïnterviewd heeft alles zo goed combineren met een privé leven. Ja het is een boek vol tips & tricks over alle aspecten die komen kijken bij het hebben van een eigen zaak of een top functie in een bedrijf. Wat mij betreft is het boek geslaagd, want het brengt op een luchtige en makkelijk leesbare manier een heleboel leerstof voor beginnende ondernemers óf mensen die hun dromen willen waarmaken maar niet weten hoe.
Is jouw droom ook het opstarten van een eigen onderneming? Dan is dit boek zeker een leuke manier om van ervaringsdeskundige te leren! (Het boek is hier te koop)
babe you got this babe you got this

Dit vind je vast ook leuk!