Travel journey: Roadtrip door Kroatië #1

roadtrip kroatië

Kroatië, ik weet niet hoe het bij jou zit, maar voor mij was het een vrij nieuwe vakantiebestemming. En ja, het land wordt alleen maar meer populair. Dit jaar was het aan mij de beurt om het land wat zo stijgt in populariteit te bezoeken. En op een hele bijzondere manier! Namelijk roadtrippen, maar liefst 10 dagen. Laat ik jullie meenemen in de eerste vier dagen van onze roadtrip.

Dag 1: Amsterdam – Pula – Opatija

Daar was de laatste zomervakantie van 2017 alweer. Midden in de nacht was daar de taxi die ons richting het station bracht, waar wij op de trein stapte naar Schiphol. Na een korte vlucht van ongeveer 1,5 uur waren we ’s ochtends vroeg al in Pula. Een nacht overslaan viel best tegen dus even slapen op het vliegveld  terwijl we nog even moesten wachten op de auto. Je moet iets hè als je niks kan doen. Onze eerste tussenstop van de roadtrip was Opatija. Een mooi hotel waar we heerlijk bijgekomen zijn van de reis aan het zwembad. En jawel in de zon! Dat belooft veel goeds voor de komende week dacht ik gelijk!

roadtrip kroatië roadtrip kroatië

Dag 2: Opatija – Slunj

De eerste volle dag in Kroatië is een dag geworden die ik niet snel ( of misschien wel nooit meer ) ga vergeten. ’s Morgens rustig opgestaan nadat we allemaal goed bijgeslapen hadden. Voordat we richting Slunj vertrokken, zijn we nog even het dorpje in gegaan om over de boulevard te lopen! En nu komt het … ik zag een kraampje waar ze parasailen aanboden, even snel spieken naar de prijs zei ik nog tegen mijn moeder en nog geen uur later hing ik daar op zo’n 200/250 meter (denk ik). Lees hier mijn ervaringen over het parasailen. Na de tijd op het water was het toch echt tijd om in de auto te gaan op naar Slunj! Een mooie route langs het strand en dwars door de bergen, prachtig!

roadtrip kroatië roadtrip kroatië roadtrip kroatië roadtrip kroatië roadtrip kroatië roadtrip kroatië

Dag 3: Slunj | Plitvice meren

Jaaaa vandaag was het eindelijk zo ver! Na het zien van honderden foto’s van het prachtige park mocht ik het vandaag toch echt met eigen ogen gaan bekijken. En ja de foto’s van het internet zijn niet gelogen; het water is echt zo blauw, het is echt een waanzinnig gezicht & het is immens groot haha. Een wandeling van zes uur leiden ons langs een groot aantal meren & watervallen. Ik heb zoveel foto’s gemaakt, mijn ogen uitgekeken en genoten van het wandelen. Het was echt de moeite waard. Het is een absolute aanrader om het park te bezoeken als je in de buurt ben! ’s Avonds hebben we heerlijk Kroatisch gegeten bij een vriendin van mijn moeder die heel toevallig in het dorpje woont in de zomer waar wij verbleven, super leuk!

Dag 4: Slunj – Trogir

Weer een dag in de auto zal je wel denken maar de ritjes waren zo erg nog niet. Lekker muziekje aan, uren praten in de auto over wat we zagen, plannen voor mijn blog bespreken en nadenken over wat we wilden doen op de volgende bestemming. Oh ja en ook nog een klein beetje genieten van de omgeving zelf natuurlijk haha. Deze rit was de meest bijzondere van allemaal denk ik. De wegen varieerden van; snelweg naar landweggetjes en eindigde in een weg vol losse rotsen. Niet helemaal de bedoeling maar het is allemaal goed gekomen en we hebben er veel om kunnen lachen. Maar na iet wat vertraging kwamen daar toch de bordjes ‘Trogir’ in beeld. Jeej het was weer gelukt! ’s Middags was het tijd om te relaxen aan het strand en op de hotelkamer.  En daarna toch nog maar even een kijkje nemen in Trogir! Het is een klein dorpje met leuke straatjes, een mooie boulevard & leuke tentjes! Voor mij de ideale bestemming voor een vakantie.

roadtrip kroatië roadtrip kroatië roadtrip kroatië

Morgen komt deel 2 online! Dus ben je benieuwd naar de rest van de reis, dan zie ik je morgen!

Dit vind je vast ook leuk!