travel journey citytrip Barcelona
Met Pasen was het tijd voor bestemming nummer één op mijn vakantieschema van deze zomer. Het werd een vijfdaagse stedentrip samen met een goede vriendin. Barcelona was bestemming nummer één!

We are going to Spain!

2e paasdag begon voor mij heel anders dan andere jaren. Mijn wekker stond namelijk om kwart voor vijf.. wel erg vroeg als je het mij vraagt, maar of ik het ervoor over had? Zeker! Tijd om jullie mee te nemen naar Barcelona.

Dag 1: Barcelona verkennen

Ja, om kwart voor 9 stonden we samen dan echt op de Spaanse bodem in Barcelona voor 5 dagen zon! Op naar het hostel midden in het centrum! Na het afzetten van onze koffers was het tijd voor de eerste dag Barcelona. Dag 1 stond in het teken van de stad verkennen, dus veel wandelen! 16 kilometer verder zijn we langs de volgende plekken gekomen: la Rambla, Playa de Catalunya, het strand, het park naast de ZOO van Barcelona!

travel journal citytrip Barcelona travel journal citytrip Barcelona

Dag 2: Sagrada Familia & shopping!

De eerste volledige dag in Barcelona begonnen we met een ontbijtje, daarna was het tijd om de stad in te gaan. Een mooie wandeling van zo’n 5 kilometer. Eigenlijk zo’n 11 kilometer, maar we hebben een beetje afgesneden ;). De wandeling bracht ons naar de Sagrada Familia, net als vijf jaar geleden nog steeds in de steigers. Maar blijft een zeer bijzonder gebouw. En zeker een must see als je Barcelona bezoekt. Na de Sagrada Familia was het tijd om te gaan winkelen! In het gebied rondom de La Rambla en Playa da Catalunya zijn genoeg mooie winkels te vinden!

travel journal citytrip Barcelona

Dag 3: Camp Nou & de beach!

Dag drie begon iets minder soepel, eenmaal aangekomen bij Camp Nou bleek het stadion gesloten voor de tour ivm een voetbalwedstrijd. Dan maar morgen een herkansing. Wat dan? Shoppen op de diagonal & even rusten in het hotel, want die veertig kilometer van de vorige dagen gaat je niet in de koude kleren zitten. Een van dingen die op ons must do lijstje stonden voor we weggingen was toch wel paella eten! Zo gezegd zo gedaan; ’s middags hebben we heerlijk geluncht! Gevolgd door ons geïmproviseerde middagprogramma met een wandeling langs het strand, de kathedraal & het oude centrum. De eerste avond dat we het echt rustig aandoen, want Barcelona moest spelen dus voor de buis en kijken!

travel journal citytrip Barcelonatravel journal citytrip Barcelona

Dag 4: Camp Nou, Park Quëll

Donderdag zou in het teken staan van echte high lights hoog aan ons lijstje van must sees. Park Quell heb ik een aantal jaar geleden al een keer mogen bezoeken en was ook dit keer niet minder mooi! Wat een fantasie & talent had Gaudi zeg! Na de prachtige kunstwerken, het mooie uitzicht en de nodige foto’s op de bekende banken dwaalde we af naar Camp Nou. Dit keer met meer geluk! Kaartjes geregeld & tijd voor de experience. De foto’s liegen er niet om het stadion blijft een bijzondere plek en ook voor niet grote voetballiefhebbers een mooie belevenis!

travel journal citytrip Barcelonatravel journal citytrip Barcelonatravel journal citytrip Barcelona travel journal citytrip Barcelona

Dag 5: op naar huis!

Alweer de laatste dag… Het is misschien een klein beetje cliché wanneer ik zeg dat het voorbij gevlogen is, maar toch doe ik het want het is ook zo. Onze dag bestond aan rustig aandoen, heerlijk in een park picknicken & genieten van de laatste zonnestralen voordat we teruggingen naar Nederland.
travel journal citytrip Barcelona travel journal citytrip Barcelona
travel journal citytrip Barcelona
Binnenkort zal ik een overzichtje maken met de good to knows van Barcelona!

Adres gegevens

Sir Winston Churchilllaan 803
2287 AR Rijswijk
(geen bezoekadres)

06-11000108

Aanbevelingen

Kaartjes waar je écht iets aan hebt. Om iemand te verrassen voor zijn of haar verjaardag, een leuk kaartje voor in je interieur of om je voorraad mee aan te vullen. Met de kaarten van Schatreijk kun je alle kanten op! De kwaliteit is goed en de printjes zijn uniek. Doen! ♥️
Tessa
Beeke

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze ontwikkelingen.

Copyright © 2019 Auros. All rights reserved.