Travel Journey: Citytrip naar Praag

Anderhalve week werken was stiekem wel weer genoeg. Want vorige week stond trip nummer twee van deze zomerbreak al op de planning. De tweede trip was een korte citytrip samen met mijn moeder naar… Praag!

We’re going to Tsjechië!

De reis naar Praag begon woensdag al erg vroeg. En dit keer bedoel ik dan ook erg vroeg. Mijn wekker stond gepland om kwart voor vier ’s morgens, ja niet echt om te juichen. Maar ik hield Praag maar in mijn achterhoofd. Dit zorgde ervoor dat we om half vijf al klaar stonden om naar Eindhoven te vertrekken.

Dag 1: Centrum verkennen & John Lennon Wall

Na een fijne en korte vlucht kwamen we om negen uur al aan in Praag. Nog een hele dag voor ons, jeej! Na het afzetten van onze bagage zijn we gaan uitstippelen wat we de komende dagen wilde zien. Mijn nummer één was de John Lennon Wall zien. Laat het nu net vandaag het beste weer zijn, dus je raadt het al.. deze stond op dag één al op de planning. Ons hotel stond in de pittoreske wijk Malá Strana aan de voet van de Praagse Burcht. De wandeling hier naartoe bracht ons langs vele mooie plekken! Het uitzichtpunt bovenop de Petřinheuvel, de beroemde Karelsbrug en uiteindelijk de John Lennon Wall. Veel foto’s rijker keerden we terug naar hét oude stadsplein (STAROMĚSTSKÉ NÁMĚSTÍ) van Praag met de astronomische klok (STAROMĚSTSKÝ ORLOJ). Dit resulteerde in een geslaagde eerste dag met veel zon & kilometers.

Travel Journey: Citytrip naar Praag Travel Journey: Citytrip naar Praag Travel Journey: Citytrip naar Praag Travel Journey: Citytrip naar Praag Travel Journey: Citytrip naar Praag Travel Journey: Citytrip naar Praag Travel Journey: Citytrip naar Praag Travel Journey: Citytrip naar Praag Travel Journey: Citytrip naar Praag

Dag 2: Hotspots zoeken & museum van de moderne kunst!

Op reis gaan zonder onderzoek naar de leukste hotspots in de stad die je gaat bezoeken kan natuurlijk niet. Dus voordat ik in het vliegtuig stapte heb ik online wat research gedaan, wat resulteerde in een hoop leuke plekjes. Maar met maar 2,5 dag in Praag was niet alles te doen. Dus filteren dat lijstje naar één of twee plekken. Donderdag gingen we ’s ochtends op tijd richting het Kampa museum met moderne kunst. Ben je net als ik fan van design, dan is dit museum zeker een leuke toevoeging aan je bezoekje aan Praag. Museum gezien, en daarna tijd om te gaan winkelen. Ja, aan een stedentrip met twee meiden kon winkelen niet ontbreken. Al was de ruimte voor extra kleding of souvenirtjes wel beperkt. Leuk om in de plaatselijke winkels maar ook de grote ketens te snuffelen en aan het einde van de dag hebben we nog even snel een kijkje genomen in Palladium het grootste winkelcentrum van Praag.

Naast winkelen stond ook vandaag ook lekker koffiedrinken op de agenda bij een van de hotspots van Praag, genaamd Coffee Mama. We hebben hier heerlijk genoten van de sfeer van Praag; de lokale inwoners, een fresh lemonade & de perfecte fotolocatie. En ja weer een geslaagde tweede dag. Al eindigde deze dag met een heuse stortbui.. *aai we kwamen niet voor regen..* Maar door de regen was wel de héle Karelsbrug leeg! Wauw wat een mooi beeld was dat (aanrader wanneer je naar Praag gaat).

Travel Journey: Citytrip naar PraagTravel Journey: Citytrip naar Praag Travel Journey: Citytrip naar Praag Travel Journey: Citytrip naar Praag Travel Journey: Citytrip naar Praag

Dag 3: Kijkje in de Joodse wijk!

Dag drie zou een korte dag in Praag worden aangezien we rond één uur alweer richting het vliegveld moesten (wat jammer..). Maar dat betekende natuurlijk niet dat we niks meer gepland hadden. Er was namelijk nog een wijk die we niet gezien hadden. Dit was de Joodse wijk, laat dat nu net een hele bijzondere wijk zijn. De Joodse begraafplaats staat absoluut hoog in de must sees van de stad. De oudste steen is uit 1439! En hier staan zo’n 12.000 grafstenen boven op elkaar. Wat heeft deze bijzondere plek een indruk op mij gemaakt zeg.. zelfs nu het moment dat ik het schrijf (drie dagen later) krijg ik nog een brok in mijn keel. Al die graven én alle namen in de Pinkas-synagoge. Hier staan de 80.000 namen van oorlogsslachtoffers uit Tsjechië één voor één op de muren geschreven. Wat een heftig idee dat er zoveel slachtoffers gevallen zijn in alleen al Tsjechië in de tweede wereldoorlog, laat staan in alle landen. Bijzonder om hier juist op 5 mei, onze Bevrijdingsdag, te zijn.  Na dit indrukwekkende bezoek was het tijd om terug te gaan naar Nederland.

Travel Journey: Citytrip naar PraagTravel Journey: Citytrip naar Praag

Adres gegevens

Sir Winston Churchilllaan 803
2287 AR Rijswijk
(geen bezoekadres)

06-11000108

Aanbevelingen

Kaartjes waar je écht iets aan hebt. Om iemand te verrassen voor zijn of haar verjaardag, een leuk kaartje voor in je interieur of om je voorraad mee aan te vullen. Met de kaarten van Schatreijk kun je alle kanten op! De kwaliteit is goed en de printjes zijn uniek. Doen! ♥️
Tessa
Beeke

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze ontwikkelingen.

Copyright © 2019 Auros. All rights reserved.